Odměňuje svým prestižním logem nové spotřební výrobky navržené a vyrobené v daném roce v Evropě, Asii, Africe a Severní a Jižní Americe.
Nezaměnitelné logo soutěže ve tvaru černé tečky ve stejném roce navrhla dnes již nežijící legenda grafického designu, designér Mort Goldsholl, také původem z Chicaga. Stovky předních světových výrobců a společností z žebříčku Fortune 500 ho tisknou na obaly svých oceněných výrobků a příslušné marketingové a reklamní materiály nebo jej umísťují na své webové stránky, korporátní prezentace, billboardy a internetové prezentace svých značek pro nejširší kategorii spotřebitelů.
Ocenění, jehož název chrání registrovaná ochranná známka, bylo poprvé uděleno v Chicagu v roce 1950, kdy soutěž založili tři slavní architekti: Eero Saarinen, Charles a Ray Eamesovi a Edgar Kaufmann mladší.
U všech soutěžních výrobků se v soutěži hodnotí design a inovace, udržitelnost, kreativita, branding (zacházení s identitou značky), citlivost designu k životnímu prostředí, zohlednění lidského faktoru, použité materiály, užité technologie, grafické umění, obalový a univerzální design.
Do soutěže v roce 2013 bylo zařazeno přes 700 nových výrobků a grafických designů z více než 38 zemí v Evropě, Asii a Severní a Jižní Americe z oblastí elektroniky, dopravy, zdravotnictví, robotiky a bioniky, stavebnictví, hardware, nábytku, osvětlení apod.
Mezi oceněnými společnostmi byl i koncern B. Braun, který cenu získal za bezpečnostní venepunkční soupravu Venofix® Safety a bezpečnostní uzavřený intravenózní katetr Introcan Safety® 3. Těší nás, že jsme se ocitli mezi takovými korporacemi jako například 3M, Apple Inc., Alessi , Allianz, Allsteel, Armstrong World Industries, Audi či BMW.