Pane řediteli, můžete našim čtenářům popsat, co bylo tím prvotním impulsem, který vedl k přípravě Katalogu služeb pro zákazníky?
Vlastní nápad vychází z našich firemních Vizí a misí, kde se zavazujeme být spolehlivým partnerem českého a slovenského zdravotnictví. K tomuto závazku se stále vracíme a hledáme nové možnosti, jak jej naplnit. Našim zákazníkům poskytujeme kromě širokého portfolia produktů také celou řadu služeb. Nabízené produkty B. Braun máme přehledně uspořádány v produktovém katalogu, který je dostupný i v on-line podobě na webu, ale u služeb tomu tak dosud nebylo. Chtěli jsme proto také služby B. Braun souhrnně a srozumitelně popsat tak, aby se v nich naši zákazníci mohli dobře orientovat a zvolit si takové, které jim budou nejlépe vyhovovat.
Měla jsem možnost si katalog prohlédnout a je opravdu velmi přehledně a srozumitelně zpracován. Co je ale jeho cílem a jaké máte od něj očekávání?
Jeho prostřednictvím chceme především zlepšit komunikaci se zákazníky a měl by se stát jedním z podpůrných nástrojů naší dlouhodobé spolupráce. Rádi bychom také získali názory na rozsah, strukturu a kvalitu našich služeb a trvale bychom je chtěli zdokonalovat také díky aktivnímu zapojení našich zákazníků. I když jistý přínos má pro nás katalog již dnes…
Co konkrétně máte na mysli?
Zajímavým vedlejším efektem přípravy katalogu totiž byly diskuse a jasné definování služeb uvnitř naší společnosti. Výsledkem tohoto procesu je strukturovaná podoba nabízených služeb, jasná interní odpovědnost a zajištěné zázemí. Našim zákazníkům se snažíme vždy vyhovět a nechceme přitom improvizovat. Chceme být dobře a profesionálně připraveni.
Navštivte online katalog služeb
Co katalog vašim zákazníkům přinese? Proč by si ho měli vzít do ruky a otevřít?
No především proto, že je krásný. Dělám si samozřejmě legraci. Byli bychom rádi, kdyby byl pro ně potvrzením faktu, že Společnost B. Braun Medical je silným dodavatelem, který ke svým produktům nabízí ještě přidanou hodnotu. Nejsme pouhým distributorem. Na českém a slovenském trhu zastupujeme významného světového výrobce a chápeme, že naši zákazníci se nemohou spokojit jen s tím, že jim doručíme výrobek. Naším cílem je zajistit komplexní řešení potřeb zákazníků a k tomu je nezbytné, aby fungovalo propojení mezi nabízenými produkty a službami.
Podle čeho by se v něm měli zákazníci orientovat?
Katalog obsahuje ucelený přehled služeb. Ty jsou rozděleny do pěti skupin na Obchodní, Produktové, Servisní, Finanční a Edukační. Zákazníci se mohou na základě katalogu obracet na naše obchodní zástupce a Zákaznické centrum, které jim poskytne další informace o poskytovaných službách anebo jim je rovnou zprostředkuje. Nabízíme třeba několik způsobů elektronického objednávání a v katalogu jsou tyto varianty popsány tak, aby si každý zvolil tu, která mu bude nejvíce vyhovovat.
Plánujete kromě tištěné podoby katalogu ještě něco dalšího?
Katalog v tištěné podobě je právě distribuován na vedení všech českých a slovenských nemocnic. Internetová on-line verze je dostupná na našich stránkách www.bbraun.cz a připravujeme rovněž verzi pro iPad. Naši obchodní zástupci budou zákazníky kontaktovat a katalog jim osobně prezentovat. Na základě odezvy našich klientů budeme katalog průběžně aktualizovat a doplňovat o nové služby.
Děkuji vám za rozhovor.