Nosným tématem byla strategie na období 2010-2015 s rozborem týkajícím se jednotlivých SBA (Strategic Bussiness Areas). Produkty, které divize OPM nabízí, v podstatě provázejí pacienta od hospitalizace až do domácí péče. Důležitou výzvou, v níž se zároveň skrývá velký potenciál, je právě zajištění distribuce a dodávek produktů, které usnadňují pacientům opětovné zapojení do aktivního života, anebo které na druhé straně usnadňují péči o nemocné v ošetřovatelské péči. S nárůstem civilizačních chorob, zejména diabetu II. typu, je právě tato oblast v zájmu celé společnosti.
Na konferenci byly představeny nové produkty zejména z oblasti zajištění kontinence, péče o rány a o pacienty se stomií.
Nedílnou součástí byla také výměna zkušeností načerpaných z úspěšných projektů jednotlivých zemí. Česká a Slovenská republika měly možnost přispět prezentací o struktuře a zajištění péče o pacienty po míšním poranění. Spolupráce se spinálními jednotkami, rehabilitačními ústavy a pacientskými organizacemi probíhá velmi úzce a pro země, které s touto péčí začínají, může být inspirací.
Při praktických workshopech měli účastníci možnost vyzkoušet si nové produkty a také „si zasoutěžit“. Na stanovišti u švýcarských kolegů v rámci Infection Prevention (dezinfekce a hygiena) si například každý mohl připravit svou dezinfekci na ruce namícháním jednotlivých složek. Nejlepší „produkt“ byl poté oceněn výborným sýrem.
Co říci na závěr? Domácí péče se bude po celém světě nadále rozvíjet. Ke zlepšení kvality života pacientů můžeme přispět jedině kvalitními produkty a péčí!